Denemarken 2023 - Regen, regen, regen en nog eens ….

12 augustus 2023 - Skjern, Denemarken

Na een rare nacht in een, laten we het netjes houden, nostalgisch hotel met authentieke kenmerken en een rommelig ontbijt vertrokken vanuit Ovelgönne richting onze eindbestemming. Skjern lag nog 380 km bij ons vandaan en daar hadden we gelukkig alle tijd voor.

Het enige mogelijke obstakel waren de beruchte tunnels door Hamburg waar er ook druk aan de weg gewerkt werd. (Voor ons gevoel overigens op elk stuk Autobahn). Deze hindernis werd zeer soepel genomen en zonder enig oponthoud zoefden we Hamburg voorbij om na een uur in 14km file bij Rendsburg terecht te komen. Bij deze meteen een dikke duim omhoog voor het file-assist van Volkswagen die deze file zelfs bijna aangenaam maakte.

Onze eerste laadstop van de dag was bij Scandinavian Park net voor de Deense grens waar we kort even wat gedronken hebben. Vervolgens wat langer neer gestreken bij CITTI park in Flensburg waar de dames nog even wat geshopt hebben.

Via de binnendoorroute de grens over gekropen waar een Deense Douanemeneer vriendelijk naar ons wuifde dat we door konden rijden (Mange Tak zei ik hardop in m’n hoofd).

Zonder enig oponthoud en een bezoek aan de plaatselijke Lidl aangekomen bij ons “nestje” voor de komende week. Een heerlijk huis afgezonderd op een nog te bebouwen vakantiewoningpark met uitkijk over het Ringkøbing Fjord.

Na het avondmaal nog een rondje (72km) rondom het Ringkøbing Fjord gereden en wat plaatjes geschoten om daarna lekker de luiken dicht te doen voor een zeer stille en rustige nacht.