Denemarken 2023 - Geen stadsmuzikanten

11 augustus 2023 - Buxtehude, Duitsland

Vandaag maar eens rustig aan gedaan dus net na 9:00 de auto ingestapt en vertrokken. Fluitend zoefden we al snel de grens over waar we na een half uur kennismaakten met de eerste Stau. Bleek even een druk afslagje te zijn en daar grossieren ze in Duitsland kennelijk in.

Even een laadstop net voor Bremen waar we de inwendige mens door Colonel Sanders hebben laten verwennen om er vervolgens achter te komen dat heel de A1 onder Bremen vaststond en de navi ons dwars de stad heen stuurde. Dan gaan we maar op zoek naar de stadsmuzikanten maar waar we ook keken… “forget it”. Wel boze tramreizigers, wat verkeersgedoe midden in de stad en verwonderd zijn van de schoonheid van Bremen.

Uiteindelijk de A1 weer gevonden en op de cruisecontrol in Buxtehude terechtgekomen waar we de nacht zullen doorbrengen. Vrijdagmiddag om 16:00 door de Elbetunnel leek ons namelijk niet zo’n goed idee.

Lekker bij het hotel gegeten met een verwonderde blik van de serveerster dat wij als Nederlanders cash wilden betalen. “Holländer zahlen immer met Karte“. Anyhow, toen het met wat prietpraat op onze reis naar Denemarken kwam zei ze dat we in Nederland toch ook hele mooie stranden hadden. Na mijn opmerking dat me daar teveel Duitsers waren sloten we lachend af.

Nu even onderuit om jullie van een verhaaltje te voorzien en straks lekker onder de wol om morgenochtend na het ontbijt te vertrekken.

Auf Wiedersehen!